• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag förstår. Vi hade kanske kunnat hitta någon som "hyr" bilen av oss men inte som kan ta över avtalet. Kan kronofogden se att man har avtalet om man inte säger något?

Bilen kommer väl stå registrerad på dig även om du vill hyra ut den vidare.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Jag förstår. Vi hade kanske kunnat hitta någon som "hyr" bilen av oss men inte som kan ta över avtalet. Kan kronofogden se att man har avtalet om man inte säger något?
Blir svårt att kunna betala månadskostnaden kanske om man lever på existensminimum?
Angående privata skulder tror jag inte du behöver skicka in nåt bevis. Tänk dock på att dina anhöriga får betala fullt belopp varje månad på lånen.
 

Pippi71

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Bilen kommer väl stå registrerad på dig även om du vill hyra ut den vidare.
Ja, jo du har rätt. Jag är inte så insatt, den står på min man. Jag visste inte om det syntes. Då får man hoppas på att de accepterar att någon annan hyr den av oss.
 

Pippi71

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Blir svårt att kunna betala månadskostnaden kanske om man lever på existensminimum?
Angående privata skulder tror jag inte du behöver skicka in nåt bevis. Tänk dock på att dina anhöriga får betala fullt belopp varje månad på lånen.
Ja, alltså månadskostnaden för bilen betalar den som hyr den av oss.
Hur menar du med att våra anhöriga får betala fullt belopp? Det är vi som är skyldiga dem.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Ja, alltså månadskostnaden för bilen betalar den som hyr den av oss.
Hur menar du med att våra anhöriga får betala fullt belopp? Det är vi som är skyldiga dem.
Ah trodde dom var medlåntagare…
Dom kommer få utbetalt en gång/år isf.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Och när skuldsaneringen är avslutad är ju egentligen skulden ”avslutad” så där får ni komma överens om fortsatt betalning.
 

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Om alla har godkänt betalplanen och inte motsatt sig, är det klart så att man får beslutad skuldsanering? Hur stor är sannolikheten att de sedan överklagar och varför gör de det om de har godkänt betalplan?
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Aha, vi har också Leasingbil... Hur kunde det vara anledning till avslag?
Precis som tidigare skrivit så anser de att man inte gjort allt man kan för att bli av med skulderna, månadskostnaden bör ha lagts på skulder och inte en bil. Den som står på bilen av er får troligtvis avslag. Jag hade kommit överens med min mor om att hon skulle betala resterande månadskostnader vid min första ansökan och angav detta, alltså att bilen inte skulle kosta mig något, men fick avslag ändå. Så jag tror inte att det funkar att ”hyra ut” den heller.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Om alla har godkänt betalplanen och inte motsatt sig, är det klart så att man får beslutad skuldsanering? Hur stor är sannolikheten att de sedan överklagar och varför gör de det om de har godkänt betalplan?
Om alla godkänt betalplanen så tar väl KFM en sista titt på ärendet och då fattar sitt beslut. Finns några här tror jag som fått sin sanering överklagad i sista stund innan det vunnit laga kraft för att borgenärerna kanske läst slarvigt eller att någon summa är fel osv.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp